Tuesday, October 17, 2017

Adverb of Time Generally Used In Bahasa Indonesia

AseanTips - Apa kabar? In this opportunity i will share you about adverb of time which used in bahasa Indonesia. here i will tell you that in bahasa Indonesia there is no Tenses like in English. it can be said that by understanding  the adverb of time in bahasa Indonesia is enough for beginner who want to learn bahasa Indonesia. OK, lets check it out..!!

Some adverb of time in Bahasa Indonesia..
sekarang : now
pada saat ini : now
kemarin : yesterday
besok : tomorrow
lusa : the day after tomorrow
pagi ini : this morning
tadi malam : last night
kemarin pagi : yesterday morning
dua hari yang lalu : two days ago
empat hari yang lalu : four days ago
seminggu yang lalu : last week
dua minggu yang lewat : two weeks ago
tahun kemarin : last year
dua tahun yang lewat : two years ago
minggu : Sunday
senin : Monday
selasa : Tuesday
rabu : Wednesday
kamis : Thursday
jum’at : Friday
sabtu : Saturday
pagi : morning
siang : afternoon (around 12pm-3pm)
sore : evening (around 4pm-6pm)
malam : evening
selasa malam : tuesday night
jum’at pagi : friday morning
minggu sore : sunday evening
after knowing the adverb of time, u can use it directly in your sentence, for example :
saya makan ikan kemarin : I ate fish yesterday
saya makan ikan sekarang : im eating fish now
saya makan ikan besok : i will eat fish tomorrow
saya makan ikan tadi pagi : i eat fish this morning.
OK, thats all… It’s easy and simple. Now, you can try to speak this with your indonesian friends. 🙂

Terima kasih sudah m
embaca blog saya, silahkan tinggalkan komentar
EmoticonEmoticon